PHP OOP: Základy objektového programování – objekty

05.05.2018 napsal Hanz (update: 05.05.2018)

PHP OOP: Základy objektového programování – objekty

V návaznosti na předešlý článek, který se věnuje třídám v objektově orientovaném programování, poposkočíme na to co jsou to ty objekty.

PHP OOP - co je to objekt?


Objekt je instancí dané třídy, skládá se z vlastností a operací. Pomocí atributů se pak definují konkrétní hodnoty objektu (instance).

Taková definice je sice hezká, ale bohužel moc běžnému člověku neřekne, lepší bude uvést si příklad - chceme třeba vytvořit nový objekt $okurka třídy Zelenina:
$okurka = new Zelenina()

Dále můžeme přidat atributy $barva a $hmotnost, což znamená přiřadit okurce (objektu) konkrétní hodnotu barvy a hmotnosti:
$okurka->barva = 'zelená'
$okurka->hmotnost = '200'

PHP OOP - jak vytvořit objekt?


Navážeme ale i na předešlý článek, kde jsme vytvořili třídu classes/Letadla.php s atributy třídy $oznaceni, $rychlost a $hmotnost. Do této třídy přidámě nový objekt (instanci) $stihacka a nastavíme mu konkrétní atributy (vlastnosti):


$stihacka = new Letadla(); //nový objekt (instance) třídy Letadla
$stihacka->oznaceni = 'F-16'; //atribut objektu (instance)
$stihacka->rychlost = 2124; //atribut objektu (instance)
$stihacka->hmotnost = 12003; //atribut objektu (instance)


Nový objekt stíhačka má tedy atributy oznaceni F-16, rychlost 2124 km/h a hmotnost 12003 kg.

Vaše reakce na článek PHP OOP: Základy objektového programování – objekty

Napsat komentář k článku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace